De missie van Too Good To Go is om iedereen te inspireren en te engageren in de strijd tegen voedselverspilling, wat de meest doeltreffende oplossing is om klimaatverandering tegen te gaan. Via de applicatie kan iedereen bij lokale handelaars maaltijden redden die anders verspild zouden worden. Daarnaast bouwt Too Good To Go aan een hele ‘movement’ tegen voedselverspilling met onder andere bewustwordingscampagnes zoals de ‘kijk, ruik, proef’-campagne.

« In september 2021 lanceerde Too Good To Go haar grootste bewustmakingscampagne om het probleem van de houdbaarheidsdata en het misverstand tussen ‘ten minste houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot’ aan te pakken. 3 op de 4 Belgen weet het verschil niet tussen die twee data, en dat zorgt voor 10% van alle voedselverspilling.
Om hier verandering in te brengen, heeft Too Good To Go een beroep gedaan op de grootste voedingsmerken. Zij brengen een nieuw pictogram aan op producten met een ‘ten minste houdbaar tot’-datum (THT).

Het doel van dat pictogram is eenvoudig: het herinnert de consumenten eraan dat producten met een verstreken ‘ten minste houdbaar tot’-datum nog lekker zijn. We moeten gewoon onze zintuigen gebruiken en kijken, ruiken en proeven voor we het product nodeloos verspillen.

Het winnen van deze award is een mooie erkenning voor het harde werk dat achter die campagne schuilt, en een dankbare bevestiging dat ons werk rond voedselverspilling noodzakelijk is in de strijd tegen klimaatverandering. »

Franco Prontera, Country Manager Too Good To Go

Voor meer info: events@vbo-feb.be
Tel. +32 2 515 09 50

Main partner

In samenwerking met :

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart